طول عمر کودکان اوتیسم چقدر است؟ عوامل مؤثر بر آن کدام اند؟

طول عمر کودکان اوتیسم چقدر است؟ عوامل مؤثر بر آن کدام اند؟
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۲
  • ادمین
  • ۰ دیدگاه
  • ۴ دقیقه

طول عمر کودکان اوتیسم چقدر است؟ عوامل مؤثر بر آن کدام اند؟

اوتیسم نوعی اختلال در طیف‌های متفاوت است که ناتوان‌کننده نیست و نمی‌توان آن را یک بیماری معرفی کرد. در نتیجه اوتیسم یک وضعیت مرگبار و تهدیدکننده زندگی نیست، بلکه برخی شرایط که به طور بالقوه برای فرد ایجاد می‌شود می‌توانند طول عمر کودک اوتیسم را تحت‌تأثیر قرار دهند.

در این صفحه سعی خواهد شد تا شمارا با چند نمونه از خطرات مؤثر بر طول عمر کودکان اوتیسم آگاه کنیم و با بررسی چند راهکار ساده این اثر منفی این خطرات را به حداقل برسانیم.

 

طول عمر کودکان اوتیسم چقدر است؟

 

پاسخ به این سؤال دشوار است و نمی‌توان یک پاسخ قطعی به آن داد؛ اما مشاهدات در برخی آزمایش‌ها نشان می‌دهد بزرگسالان مبتلا به اوتیسم که دارای اختلالاتی در یادگیری هستند، 40 برابر بیشتر احتمال دارد که دارای طول عمر پایین‌تری نسبت به بزرگسالان عادی باشند.

در همین مشاهدات اشاره شده است که بزرگسالان اوتیسمی که اختلال یادگیری ندارند هم 9 برابر بیشتر از بزرگسالان در سنین مشابه احتمال خودکشی دارند. طبق تحقیقاتی میانگین طول عمر در افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم به طور متوسط 54 سال بوده است که این عدد 16 سال کمتر از میانگین سن مرگ‌ومیر است. این میانگین سنی در اوتیسمی‌هایی که اختلال یادگیری نداشته باشند 58 سال است.

 

طول عمر کودکان اوتیسم

 

به‌صورت کلی طول عمر کوکان اوتیسم به میزان آگاهی و خلاقیت و همراهی مراقبین آن‌ها هم‌بستگی دارد. تشخیص و اقدام به درمان در زمان مناسب می‌تواند امید به زندگی را در این افراد افزایش دهد. براین‌اساس می‌توان برداشت کرد که اگر فرد مبتلا به اوتیسم تحت آموزش درست و شرایط مناسب رشد قرار نگیرد، ممکن است بر طول عمر آن‌ها تأثیر منفی بگذارد.

 

علت کاهش طول عمر کودکان اوتیسم چیست؟

 

تحقیقات منتشر شده توسط سازمان Autista به برخی تفاوت‌های شگفت‌آور در میزان امید به زندگی افراد مبتلا به اوتیسم در مقایسه با جمعیت عمومی دست پیدا کرده است. همچنین ناآگاهی از شرایط کودکان اوتیسم یکی دیگر از علل اساسی در کاهش طول عمر کودکان اوتیسم نام‌برده‌شده است. مورد بعدی عدم توجه به بیماری‌های مزمن است که افراد اوتیسم به آن‌ها مبتلا می‌شوند و بر اثر بی‌دقتی ممکن است تبعات نامطلوبی داشته باشد.

 

افکار خودکشی و طول عمر کودکان اوتیسم

 

افکار خودکشی در میان بیماران اوتیسمی بسیار شایع است. این افکار در افرادی که دچار اختلالات کمتری هستند شایع‌تر و کشنده‌تر است. علت این مسئله آن است که فرد با شناخت بیشتر از شرایط محیطی و تفاوت‌های خود با دیگران با احتمال بیشتری افسرده می‌شود و به دنبال آن احتمال خودکشی بیشتر می‌شود.

 

کودکان اوتیسم چقدر عمر می کنند؟

 

علت این افسردگی مقایسه خود با افراد دیگر در بیماران اوتیسمی که دچار نقایص یادگیری و شناختی کمتری هستند است. در این میان نقش خانواده و اطرافیان کودکان اوتیسم به‌شدت مهم و حیاطی است تا با راه‌های مختلف و کمک‌گرفتن از روانپزشکان و افراد متخصص در این زمینه روحیه فرد اوتیسم را بالا برده و او را به ادامه زندگی امیدوارتر کنند.

 

ناآگاهی عامل دیگری در کاهش طول عمر کودکان اوتیسم است

 

باتوجه‌به اینکه که برخی از کودکان مبتلا به اوتیسم دارای اختلال شناختی و یادگیری هستند به طور معمول دست به کارهای خطرناک می‌زنند. ممکن است این کارها و یا رفتارها برای افراد معمول باشد؛ اما برای بیماران اوتیسمی خطر مرگ و یا آسیب جدی به دنبال خواهد داشت. براین‌اساس بیماران اوتیسمی نیاز به مراقبت دائمی دارند تا از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

 

احتمال کاهش طول عمر کودکان اوتیسم اثر بیماری‌های مزمن بیشتر است

 

با توجه عدم آگاهی کافی فرد اوتیسم نسبت به درد و انواع بیماری‌ها و عدم توجه کافی به این افراد از سمت اطرافیان، ممکن است بیماری‌های مزمن و ساده نیز دیرتر متوجه شوند و آثار جبران‌ناپذیر و یا حتی مرگ برای کودکان اوتیسمی رقم بزنند.

 

عمر کودک اوتیسمی

 

سخن پایانی

 

اوتیسم به‌خودی‌خود دلیل کوتاه‌شدن عمر نیست. باتوجه‌به وجود اختلالات در طیف‌های مختلف در کودکان اوتیسم، این افراد و خانواده‌هایشان در معرض افسردگی‌های شدید و آسیب‌های سلامت روان هستند که این مسئله ممکن است باعث کاهش طول عمر کودکان اوتیسم از طریق اقداماتی از جمله خودکشی شود. مراجعه به روانپزشکان کودکان یکی از راه‌های کمک به آن‌ها برای بالابردن امید به زندگی در جهت افزایش طول عمر کودکان اوتیسم است.

از نکات دیگر جهت افزایش طول عمر کودکان اوتیسم؛ توجه بیش‌ازپیش اطرافیان و خانواده این کودکان به آن‌ها برای جلوگیری از انجام کارهای خطرناک احتمالی از سمت آن‌ها است. همچنین پیشنهاد ما تحت کنترل بودن این کودکان زیر نظر پزشکان متخصص برای کنترل و آگاه‌سازی خانواده‌ها نسبت به بیماری‌های مزمنی که ممکن است کودک به آن‌ها دچار شود.

اگر کسی از اطراف شما هم با اوتیسم مواجه است، مراجعه به کلینیک افق را حتماً به آنها پیشنهاد کنید تا با مشاوره توسط کادر مجرب و متخصص این کلینیک بهترین روش را برای افزایش طول عمر کودکان اوتیسم انتخاب کنند.

۰ دیدگاه:

اولین دیدگاه را شما بنویسید.

    دیدگاه شما