کاردرمانی کودکان چیست؟

کاردرمانی کودکان چیست؟
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
  • ادمین
  • ۰ دیدگاه
  • ۵ دقیقه

کاردرمانی کودکان چیست؟

کاردرمانی نام یکی از رشته های توانبخشی است که ترجمه occupational therapy است. کاردرمانی رشته ای با سابقه ای در حدود جنگ جهانی اول در جاهایی که نیاز به برطرف کردن نیازهای روانی و نیازهای جسمانی مجروحان و حادثه دیدگان جنگ ها بود. این رشته در ان سالها شکل گرفت و به مرور زمان دارای ساختاری جدید و علمی گردید و اکنون در سرتاسر دنیا دانشگاهای معتبر در مقاطع مختلف دانشجویان کاردرمانی. را اموزش و راهی جامعه درمان و توانبخشی میکنند. کاردرمانی کودکان کی از حیطه هایی است که در ادامه در مورد خمات آن توضیح خواهیم داد.

کاردرمانی در چه حیطه هایی خدمات ارائه مینماید؟

کاردرمانی دارای دسته بندی های مختلف است مانند کاردرمانی نورولوژیک ارتوپدیک کاردرمانی. روان و جسم و البته کاردرمانی بزرگسال و کودکان یا کاردرمانی اطفال. در بخش کاردرمانی اطفال حوزه های گوناگونی مورد توجه است و در بخش های مختلف خدمات متنوع به مراجعین ارائه میشود. میتوان از بخش هایی مانند. کاردرمانی ذهنی  اموزشی. کاردرمانی اتاق تاریک و بازی درمانی و ماساژ تخصصی کودکان و همین طور کاردرمانی درکی حرکتی نیز نام برد. از دیگر بخش های اصلی حوزه اطفال و کودکان کاردرمانی جسمی مربوطه. به راه رفتن و اختلالات آن و همین طور کاردرمانی si یا یکپارچگی حس ها میباشد. دامنه خدمات بخش کاردرمانی اطفال بسیار گسترده است.

به عنوان مثال در این بخش خدمات توانبخشی به کودکان فلج مغزی جهت کمک به رشد مراحل حرکتی انها مانند راه رفتن انجام میگیرد. در سایر بخش ها نیز خدمات ویژه کاردرمانی به کودکان adhd بیش فعالی عدم توجه و تمرکز اتیسم تاخیر رشد. حرکتی سندرم داون مشکلات ستون فقرات. اسکولیوزیس کیفوز هایپر لوردوزیس اختلال رفتاری مانند عدم اعتماد به نفس وابستگی شدید.

مرکز کاردرمانی افق مرزداران

در مرکز کاردرمانی افق گیشا واقع در غرب تهران ارائه میگردد. شایان ذکر است مرکز کاردرمانی افق مرزداران سعی دارد با بهره گیری از بهترین کارشناسان توانبخشی و کاردرمانی و گفتار درمانی بهترین خدمات توانبخشی کودکان مانند کاردرمانی جسمی، کاردرمانی ذهنی، کاردرمانی اتاق تاریک، بازی درمانی، کاردرمانی درکی حرکتی و کاردرمانی تخصصی ماساژ. اطفال را در محدوده غرب تهران، مرزداران، پونک، اشرفی اصفهانی و جنت اباد ارائه نماید. در حوزه کاردرمانی کودکان میبایست تمام خدمات بشکل جامع در یک مرکز وجود داشته باشد تا با یک روند علمی درمان کودکان به خوبی انجام گیرد.

۰ دیدگاه:

اولین دیدگاه را شما بنویسید.

    دیدگاه شما