مزایا و معایب رشته کاردرمانی

مزایا و معایب رشته کاردرمانی
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹
  • ادمین
  • ۰ دیدگاه
  • ۶ دقیقه

مزایا و معایب رشته کاردرمانی

رشته کاردرمانی

کاردرمانی از جمله رشته های پیرا پزشکی است که در شاخه توانبخشی به بخش های و زمینه های متعدد تقسیم بندی میشود.

دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته اطلاعات کافی در زمینه علوم پایه پزشکی از جمله( اناتومی نورو اناتومی فیزیولوزی  و ...) باید دارا باشند.

به دلیل وسعت زیاد این رشته در زمینه مداخلات درمانی. در گروه بسیار بزرگی از بیماری ها درمانگران همواره باید با علم روز اشنا بوده و همواره در حال مطالعه و یادگیری باشند.

مزایا و معایب کاردرمانی

کاردرمانی نیز مانند بسیاری از تخصص های و شغل های جامعه داراری مزیا و معایب مختلفی می باشد که اطلاع داشتن از آن چه برای دانشجویان و چه برای افرادی که به تازگی تصمیم به تحصیل در این زمینه دارند میتواند مفید باشد.

کاردرمانی شغلی است. که همواره به پویایی چه از نظر علمی و چه از نظر مهارت های شخصیتی لازم دارد. از جمله مزیت های این رشته در ایران به نسبت سایر رشته ها جذب سریع و شروع به کار به موقع فارغ التحصیلان میبشاد. 

در کاردرمانی به دلیل گسترش دیر هنگام در جامعه و نیاز فراوان به مداخلات کاردرمانی هنوز هم فضای کار فراهم می باشد. و حتی در بسیاری از کیلینیک ها و بیمارستان ها کمبود نیروی انسانی احساس میشود.

کار تیمی توانبخشی

ارتباط و همکاری کاردرمانگران در قالب مداخلات فیزیکی از ویژگی های مثبت این رشته میباشد. که باعث رشد درمانگران در حوزه های مختلف پزشکی میشود.

همچنین وسعت کار در حوزه های مختلف و متعدد از جمله کاردرمانی جسمی ، کاردرمانی ذهنی، بازی درمانی، رفتار درمانی، کاردرمانی ادراکی حرکتی ف کاردرمانی بزرگسالان، کاردرمانی روان. باعث شده است که افراد طبق اطلاعات علمی و نقاط قوی خود یکی از موارد را اتخاب کنند. و به صورت تخصصی دنبال کنند.

این مورد خود حق انتخاب جایگاه شغلی متعدد و به افراد داده و زمینه موفقیت کاردرمانگران را فراهم میکند. 

معایب رشته کاردرمانی

کاردرمانی نیز مانند بسیاری از رشته ها که متاسفانه علارغم قدمت بیش از 40 ساله رشته در ایران دیر گسترش یافته است. و هنوز جامعه و حتی برخی از موارد جامعه پزشکی نیز اطلاعات کافی از ان ندارند .

همچنین از انجایی که هدف اصلی کاردرمانگران حفظ استقلال عملکردری افراد میباشد. همه افرادی که مراجعه کننده کاردرمانی دچار ضعف و ناتوانی و حتی در بسیاری از مواد دیگر مشکلات روانشناختی از جمله اضطراب افسردگی و وسواس میباشند .

به همین دلیل کاردرمانگران باید همواره افرادی قوی پرانرژی و سالمی باشند. تا بتوانند به مراجعین خود بیشترین کمک را داشته باشند .

حتی از نظر فیزیکی نیز کادرمانگران باید همواره در سطح مطلوبی باشند. تا در دراز مدت خود درگیر بیماری ها و اختلالات و مشکلات عضلانی نشوند.

۰ دیدگاه:

اولین دیدگاه را شما بنویسید.

    دیدگاه شما