فواید کاردرمانی

فواید کاردرمانی
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹
  • ادمین
  • ۰ دیدگاه
  • ۵ دقیقه

فواید کاردرمانی

برای آشنایی با فواید کاردرمانی ابتدا باید گفت که کاردرمانگران که فارغ التحصیلان رشته کاردرمانی از دانشگاه های معتبر زیر نظر وزارت بهداشت و اموزش پزشکی میباشند. در جهت کمک و توانمند سازی بیماران خدمت میکنند .

 

اگر بخواهیم بصورت ساده و خلاصه در مورد فواید کاردرمانی. کاردرمانی چیست؟ و چه بیمارانی به کاردرمانی نیاز دارند. کافیست این را بدانیم که هر فردی با هر سنی و با هر دلیلی از زندگی نرمال خود فاصله گرفنه است میتواند مراجع کننده کاردرمانی باشد .

 

یک نوزاد 4 ماه که هنوز گردن نگرفته است تا یک سالمند 90 ساله که به دلیل محدودیت و بیماری های مختلف قادر به راه رفتن نیست نیاز است که با یک کاردرمانگر در ارتباط باشد .https://www.ofoghclinic.ir/

 

 با اینکه علت و نحوه درمان بیماری ها برای کاردرمانگران مهم است. و اطلاعات کافی در این زمینه دارند ولی هدف اصلی این افراد افزایش توانمندی و استقلال بیماران میباشد. https://www.northernhealthcare.org.uk/news-resources/the-benefits-of-occupational-therapy/

 

بطور مثال یک فرد که توانایی راه رفتن ندارد به دلایل ( بیماری عصبی عضلانی شکستگی ضعف عضلات جراحی و ...) صرفنظر از اینکه علت راه نرفتن چه چیزی باشد. کاردرمانگران سعی در افزایش عملکرد و ایجاد توانایی راه رفتن در فرد اقدام میکند .

 

مشکلات و بیماری های وسیعی از فواید کاردرمانی بهره می برندکه به صورت خلاصه :

 

1 فواید کاردرمانی کودکان شامل :

 

 کاردرمانی جسمی حرکتی  کاردمانی ذهنی اموزشی  کاردرمانی شناختی  بازی درمانی  رفتار درمانی و ...

 

2 کاردرمانی بزرگسالان شامل:

 

سکته مغزی  ام اس  پارکینسون  ضایعات نخاعی  اختلالات ستون فقرات  ضربه مغزی و...

 

3 فواید کاردرمانی روان شامل:

 

اختلالات شناختی  افسردگی  وسواس  اضطراب  اسکیزوفرنی و ...

 

موارد فوق نشان می دهد که فواید کاردرمانی با قشر وسیعی از جامعه در ارتباط بوده و می تواند برای بهبود ان ها مفید باشد .

 

مطمئنا کیفیت بالای مداخلات در کاردرمانی مستلزم اگاهی و دانش کافی درمانگران و شناخت مناسب جامعه بخصوص گروه علوم پزشکی از این حوزه مهم و کاربردی و فواید کاردرمانی می باشد .

 

کاردرمانی در امیرآباد ، کاردرمانی گیشا. کاردرمانی یوسف آباد ، کاردرمانی مرزداران ، کاردرمانی شهرآرا.

۰ دیدگاه:

اولین دیدگاه را شما بنویسید.

    دیدگاه شما