طول عمر کودکان فلج مغزی چقدر است؟

طول عمر کودکان فلج مغزی چقدر است؟
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
  • ادمین
  • ۵ دیدگاه
  • ۳ دقیقه

طول عمر کودکان فلج مغزی چقدر است؟

 

آیا بچه های سی پی خوب می شوند؟

 

در پاسخ به این سؤال باید گفت که درمان قطعی برای فلج مغزی وجود ندارد. در مجموع طول عمر فلج مغزی را می‌توان طبیعی دانست. اگر جلسات کاردرمانی و دستورات متخصصان را به درستی پیش ببرید این بیماری بر خلاف سایر بیماری‌های جدی، به مرور زمان پیشرفت نخواهد کرد. فرآیند اطلاع‌رسانی سازمان بهداشت جهانی سبب شده است که این بیماری به یک مشکل شایع تبدیل نشود.

اگر به جلسات کاردرمانی، داروها و تغذیه کودکان سی پی توجه شود می‌توان آن را تا حد زیادی کنترل کرد. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که متوسط طول عمر بیماران سی پی بین 30 تا 70 سال است. بدیهی است عمر بیماران فلج مغزی که تحرک بیشتری دارند و از مراقبت‌های پزشکی و تجهیزات بهتری در کاردرمانی استفاده می‌کنند، بیشتر خواهد بود.

 

آیا کاردرمانی بر طول عمر بچه های فلج مغزی تأثیر می‌گذارد؟

 

در ابتدا به تأثیر تحرک بیشتر اشاره کردیم. منظور از تحرک، توانایی انجام تمرینات خاصی به طور منظم در جلسات کاردرمانی است. کودکان سی پی نیاز به مراقبت‌های پزشکی بیشتری دارند که ممکن است مستلزم صرف هزینه زیادی باشد. در این موارد ممکن است عمر بیماران فلج مغزی افزایش و یا به عبارتی امید به زندگی آن‌ها افزایش یابد. اگر شرایطی مانند تشنج و اسپاسم عضلانی برای این کودکان پیش آید طول عمر آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. تشنج به این دلیل خطرناک است که ممکن است فرد با از دست دادن هوشیاری خود دچار آسیب‌های فیزیکی شود.

در صورتی که این شرایط کنترل نشوند و شدت این عوامل افزایش پیدا کند، این احتمال وجود دارد که عمر بیمار فلج مغزی کاهش یابد. کاردرمانی کمک بسیار زیادی در مهار کردن این علائم به کودکان سی پی می‌کند. یادتان باشد وقتی میزان تحرک کم باشد یا اصلاً تحرکی وجود نداشته باشد، سلامت قلب و عضلات به خطر می‌افتد. این وضعیت منجر به فشار خون بالا و کاهش طور عمر بیماران فلج مغزی می شود. پس جلسات تمرینات کاردمانی این کودکان را جدی بگیرید.

 

طول عمر کودکان فلج مغزی

 

افزایش طول عمر کودکان فلج مغزی

 

خوشبختانه علاوه بر روش‌های کاردمانی و گفتاردرمانی، داروهایی وجود دارند که موجب افزایش عمر کودکان سی پی می‌شوند. آنچه اهمیت دارد این است که والدین این کودکان از همان ابتدا به یک پزشک متخصص مراجعه کنند تا بهترین شیوه درمانی برای کودک دچار فلج مغزی انتخاب شود. توجه به سلامت روان کودکان فلج مغزی نیز موجب حفظ سلامت بدن در طولانی مدت می‌شود.

همچنین حضور در گروه‌های مختلف یکی از راهکارهای عالی برای کاهش سطح استرس در کودکان سی پی است. این کودکان می‌توانند با کمک تجهیزاتی مثل ویلچر در ورزش‌های گروهی مثل بسکتبال با ویلچر فعالیت کنند. نکته حائز اهمیتی که والدین این کودکان باید به آن توجه داشته باشند این است که درمان هر بیمار فلج مغزی با دیگری متفاوت است و نباید مقایسه‌ای صورت گیرد.

بهتر است برای درمان کودکان فلج مغزی به پزشکان مربوطه مراجعه کرده و زیر نظر مراکز درمانی معتبر روند درمان آن‌ها را پیش ببرید. پیشرفت علم پزشکی تاثیر زیادی بر طول عمر این نوع کودکان گذاشته است. اما باید نوع بیماری این کودکان به درستی بررسی شود تا بتوان از ابزارهای مختلفی برای درمان آن‌ها استفاده کرد. انتخاب هر یک از راه‌های درمانی برای این کودکان اصولی دارد که باید آن را رعایت کنید.

 

نتیجه‌گیری

 

اگرچه فلج مغزی یک بیماری غیرقابل درمان است اما انتظار می‌رود با روند درمانی مناسب عمر کودکان سی پی مشابه سایر کودکان باشد. با این حال به دلیل اینکه بیماران فلج مغزی از بدو تولد نیاز به مراقبت‌های پزشکی زیادی دارند، لازم است که خانواده‌ها برای داشتن یک برنامه درمانی مناسب، بودجه کافی داشته باشند. در اغلب موارد، شدت فلج مغزی به دلیل سهل انگاری پزشکی رخ می‌دهد، پس انتخاب پزشک مناسب برای درمان این نوع بیماران اهمیت بسیاری دارد. ما در این راه می‌توانیم مشاور و درمانگر کودکان شما باشیم. برای اطلاعات بیشتر، آگاهی از نحوه برگزاری جلسات و ارئه برنامه درمانی مناسب با ما تماس بگیرید: 02188235046 

۵ دیدگاه:
  1. مریم کریمی

    من یک پسر۱۸ساله سی پی دارم و هیچ گونه کاردرمانی براش انجام ندادم

  2. Maryam

    Salam vaght mikham

    1. ادمین

      سلام لطفا تماس بگیرید

  3. ali

    dooste aziz adres befarmaid

    1. ادمین

      با عرض سلام و خسته نباشید لطفا مشخصات و آدرس را در صفحه تماس با ما مشاهده بفرمایید

  4. کامران

    چه جالب! فکر نمی‌کردم راهکارهایی واسه افزایش طول عمر کودکان فلج مغزی وجود داشته باشه. ممنون

  5. homeira

    شماره تلفن بفرمایید

دیدگاه شما